Strona główna
Sport
Tutaj jesteś

Skuteczny trening siłowy dla początkujących

Sport Data publikacji - 11 stycznia 2023 Autor - Redakcja likebike.pl
atlas treningu siłowego


Trening siłowy jest ukierunkowany na wzrost siły oraz masy mięśniowej. Te dwa aspekty łączą się ze sobą, dając w efekcie między innymi poprawę samopoczucia, zwiększenie odporności, wzmocnienie organizmu, a dodatkowo zadowalający efekt wizualny, co jest bardzo istotne dla wielu osób. Bardzo popularne są książki związane z treningiem siłowym.

Trening siłowy dla początkujących

Podstawową motywacją do treningu są zmiany zdrowotne oraz w wyglądzie. Do tego dolicza się chęć poprawy sprawności. Im szybciej pojawiają się efekty treningu siłowego, tym lepiej dla naszej psychiki. Rozpoczynając swoją przygodę z siłownią, warto zabrać się za ułożenie własnego, prostego planu, który będzie opierał się na podstawowych założeniach oraz ćwiczeniach. Dzięki niemu można uzyskać bardzo zadowalające efekty. Warto zaznaczyć, że nie tylko sama systematyczność jest istotna, ale też kontrolowanie poczynań, w postaci między innymi zapisywania postępów, dodatkowych uwag, ciężarów, a także pomiarów wagi przeprowadzanych co siedem dni. Osoby początkujące powinny zapoznać się z paroma bazowym założeniami. Przede wszystkim muszą stworzyć plan oraz trzymać się go, gdyż w innym wypadku efekty treningu siłowego mogą nie być zadowalające. Na samym początku najlepiej będzie stosować jeden ogólny plan przez okres dwóch bądź trzech miesięcy. Celem jest osiągnięcie momentu, kiedy przestanie się obserwować zmiany w ciężarach bądź w wyglądzie.

Najlepsze ćwiczenia – trening siłowy

Warto wybierać podstawowe ćwiczenia, czyli martwy ciąg, przysiad ze sztangą, a także wiosłowanie. Wydają się one trudne, jednakże opanowanie ich już na samym początku pozwoli przyspieszyć postępy, a ponadto ułatwi dalsze treningi. Co więcej, takie ćwiczenia wzmocnią brzuch oraz mięśnie odpowiadające za stabilizację ciała. Dodatkowo wyzwalają one najmocniejszą odpowiedź anaboliczną, czyli hormon wzrostu oraz testosteron.

Jaką książkę warto zakupić w celu ułożenia treningu siłowego

Bardzo popularny jest ,,Atlas treningu siłowego”. Przedstawiono w nim wszystkie najistotniejsze elementy treningu siłowego. Świetnej jakości ryciny bardzo dobrze obrazują zaangażowanie poszczególnych grup mięśniowych w czasie wykonywania wszelakich ćwiczeń. W ,,Atlasie treningu siłowego” zostały przedstawione precyzyjne opisy ruchów wszelkich ćwiczeń siłowych. Umożliwiają one zrozumienie celu konkretnego ćwiczenia siłowego, a dodatkowo ułatwiają poprawne prowadzenie treningu. ,,Atlas treningu siłowego” to chętnie kupowana książka nie tylko w Europie, ale też w Ameryce, Australii oraz w Nowej Zelandii. Trzeba wiedzieć, że jej anglojęzyczna wersja doczekała się wielu wydań. Książka skierowana jest między innymi do ludzi ceniących sobie kulturystykę. Mowa tutaj o osobach pragnących harmonijnego oraz planowanego rozwijania swych mięśni. Warto zauważyć, że ze względu na rzetelne podejście do anatomii człowieka publikacja powinna zainteresować również studentów akademii medycznych. a także akademii wychowania fizycznego. Do tego dolicza się też studentów akademii sztuk pięknych.

Korzyści z jazdy na rowerze – zdrowie, ekologia i oszczędności

Redakcja likebike.pl

Jesteśmy pasjonatami zdrowego stylu życia, dla których rower, zdrowe odżywianie, trening siłowy oraz suplementacja stanowią fundament codziennej rutyny. Naszym celem jest dzielenie się wiedzą, inspiracją oraz praktycznymi poradami, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele zdrowotne i sportowe.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

Filtry do nawilżaczy powietrza Stadler Form - co trzeba o nich wiedzieć?